• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه مدیریت صنعتی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
شماره شماره 34
شماره شماره 33
شماره شماره 32
شماره شماره 31
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
دوره دوره 4 (1388)
دوره دوره 3 (1387)
دوره دوره 2 (1386)
دوره دوره 1 (1385)
اشرفی سعادت, سید جمال, تقی زاده, هوشنگ. (1395). ارائه مدل فازی جهت ارزیابی میزان بکارگیری تفکر ناب از دیدگاه تولید کننده (مطالعه موردی: شرکتهای تولید کننده کفش در تبریز). فصلنامه مدیریت صنعتی, 10(33), 43-56.
سید جمال اشرفی سعادت; هوشنگ تقی زاده. "ارائه مدل فازی جهت ارزیابی میزان بکارگیری تفکر ناب از دیدگاه تولید کننده (مطالعه موردی: شرکتهای تولید کننده کفش در تبریز)". فصلنامه مدیریت صنعتی, 10, 33, 1395, 43-56.
اشرفی سعادت, سید جمال, تقی زاده, هوشنگ. (1395). 'ارائه مدل فازی جهت ارزیابی میزان بکارگیری تفکر ناب از دیدگاه تولید کننده (مطالعه موردی: شرکتهای تولید کننده کفش در تبریز)', فصلنامه مدیریت صنعتی, 10(33), pp. 43-56.
اشرفی سعادت, سید جمال, تقی زاده, هوشنگ. ارائه مدل فازی جهت ارزیابی میزان بکارگیری تفکر ناب از دیدگاه تولید کننده (مطالعه موردی: شرکتهای تولید کننده کفش در تبریز). فصلنامه مدیریت صنعتی, 1395; 10(33): 43-56.

ارائه مدل فازی جهت ارزیابی میزان بکارگیری تفکر ناب از دیدگاه تولید کننده (مطالعه موردی: شرکتهای تولید کننده کفش در تبریز)

مقاله 4، دوره 10، شماره 33، پاییز 1394، صفحه 43-56  XML اصل مقاله (995.12 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
سید جمال اشرفی سعادت1؛ هوشنگ تقی زاده 2
1دانشجوی کارشناسی ارشد واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2دانشیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
تاریخ دریافت: 13 بهمن 1394،  تاریخ بازنگری: 20 خرداد 1395،  تاریخ پذیرش: 28 تیر 1395 
چکیده
تفکر ناب یک روش مدیریت سازمان ها برای بهبود بهره وری، کارایی و کیفیت محصولات و خدمات می باشد. بر همین اساس هدف اصلی این تحقیق، بررسی و ارائه مدلی جهت ارزیابی میزان بکارگیری تفکر ناب از دیدگاه تولید کننده با استفاده از ریاضیات فازی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه تولیدکنندگان  کفش در شهر تبریز می باشد. برای سنجش هر یک از شاخص های تفکر ناب از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه به صورت روایی محتوایی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بررسی شده است. برای تعیین میزان نمره تفکر ناب و ارائه مدل، از منطق فازی در نرم افزار متلب استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که شاخص ارزش در شرکت های مورد مطالعه بهترین و شاخص کشش بدترین وضعیت را دارا می باشد. در نهایت نیز پس از نتیجه گیری راهکارهای لازم برای مدیران ارائه شده است.
کلیدواژه‌ها
تفکر ناب؛ منطق فازی؛ تولیدکننده کفش
عنوان مقاله [English]
Presenting a Fuzzy Model to evaluate the rate of Applying Lean Thinking from the Manufacturer's Viewpoint (Case Study: Shoe-Manufacturing Companies of Tabriz)
نویسندگان [English]
Sayyed Jamal Ashrafi Saadat1؛ Houshang Taghi Zadeh2
1M.A Student of Industrial Management - Production & Operations, Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran
2Assistant Professor, Department of Management, Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran
چکیده [English]
Lean thinking is a method of managing organizations in order to improve the productivity, efficiency, and quality of the products and services. Accordingly, the main purpose of the present research is to examine and present a model for the evaluation of the rate of applying lean thinking from the viewpoint of the manufacturer through the use of fuzzy mathematics. The statistical population includes all the shoe manufacturers of Tabriz. In order to measure each of the indices of lean thinking, the researchers used a questionnaire. The validity of the questionnaire was confirmed by content validity, and its reliability was assessed by using Cronbach's Alpha coefficient.To specify the score of lean thinking and to present the model, fuzzy logic was used in MATLAB software. The results indicate that the index "value" is in the best state, and the index "pull" is in the worst state. Finally, after drawing the conclusion, the researchers presented the necessary guidelines to the managers.
کلیدواژه‌ها [English]
Lean thinking, Fuzzy logic, Shoe-manufacturer
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 57
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 56
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

سنندج، شهرک سعدی، خیایان امیر کبیر، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، ساختمان دوم، طبقه اول ،دفتر مجله، اتاق 25، شماره تلفن08733626647

کدپستی: 6617987811

www.iausdj.ac.ir

Journal Management System. Designed by sinaweb.