خسروانجم, داود, الهی, شعبان, چاوشینی, رسول, شایان, علی. (1390). نقش فنآوری اطلاعات در طراحی و پیاده سازی مدیریت دانش در مخابرات با تکنیک AHP فازی. فصلنامه مدیریت صنعتی, 6(17), 59-72.
داود خسروانجم; شعبان الهی; رسول چاوشینی; علی شایان. "نقش فنآوری اطلاعات در طراحی و پیاده سازی مدیریت دانش در مخابرات با تکنیک AHP فازی". فصلنامه مدیریت صنعتی, 6, 17, 1390, 59-72.
خسروانجم, داود, الهی, شعبان, چاوشینی, رسول, شایان, علی. (1390). 'نقش فنآوری اطلاعات در طراحی و پیاده سازی مدیریت دانش در مخابرات با تکنیک AHP فازی', فصلنامه مدیریت صنعتی, 6(17), pp. 59-72.
خسروانجم, داود, الهی, شعبان, چاوشینی, رسول, شایان, علی. نقش فنآوری اطلاعات در طراحی و پیاده سازی مدیریت دانش در مخابرات با تکنیک AHP فازی. فصلنامه مدیریت صنعتی, 1390; 6(17): 59-72.
نقش فنآوری اطلاعات در طراحی و پیاده سازی مدیریت دانش در مخابرات با تکنیک AHP فازی
1کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات/ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی پیرانشهر
2دانشیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس
3کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
4دانشجوی دکتری سیاستگذاری علم و فنآوری دانشگاه تربیت مدرس
تاریخ دریافت: 21 دی 1396،
تاریخ پذیرش: 21 دی 1396
چکیده
فناوری اطلاعات، مدیریت دانش را قادر میسازد برای بهبود سیستمها، اندیشه مدیریت را با محاسبات گوناگون و برنامههای رایانهای ادغام نماید. از آنجا که در بسیاری از سازمانها از جمله مخابرات این کار به صورت نظاممند نمی باشد, این مقاله با ارائه بینشی نظاممند با کاربرد فرآیند تحلیل سلسله مراتب فازی (AHP فازی)، نقش فناوری اطلاعات را در پیادهسازی و طراحی سیستمهای مدیریت دانش در مخابرات مورد بررسی قرار میدهد. از آنجا که در این بررسی شاخصهای متعدد و چندگانهای وجود دارند، به رویکردی از تصمیمگیری نیاز است که مسائل پیچیده را ارزیابی نماید. روش AHPفازی این توانایی را دارد تا ابهام و عدم اطمینان در دادهها را برطرف کند. نتایج پژوهش نشان میدهد که فنآوریهای ارتباطات و مشارکت، محرکهای مهمی در نحوه طراحی و ساخت سیستمهای مدیریت دانش میباشند. لذا اینترانتهای همکار و تعامل افراد خبره با کاربران دانشی، شاخصهای محوری هستند که بر نقش فناوری اطلاعات جهت طراحی و ساخت سیستمهای مدیریت دانش تأثیر میگذارند.
The Role of Information Technology in Designing and Implementing Knowledge Management in Telecommunication based on Fuzzy AHP Technique
نویسندگان [English]
Davod Khosroanjom1؛ Shaban Elahi2؛ Rasoul Chawshini3؛ Ali Shayan4
1Corresponding Author, Master of Information Technology Management/
Islamic Azad University (IAU), Piranshahr Branch, Piranshahr, Iran
2Associated Professor, Tarbiat Modares University, Iran
3M.A Student in M.B.A, Islamic Azad University, Sanandaj Branch
4PhD Student in I.T Policy, Tarbiat Modares University
چکیده [English]
Information technology enables knowledge management to integrate management's thoughts to computer applications and various computations in order to improve systems. Whereas in most organizations – especially telecommunication – this process is not systematic. This paper is using fuzzy analytic hierarchy process to study information technology roles in designing and implementing knowledge management in telecommunication organization in systematic insight. Since various and multiple dimensions involved in the research, a decision-making approach is required to evaluate complicated issues. Fuzzy analytic hierarchical process method enables eliminating and handling the data uncertainty and ambiguity. The research results show that communicating and participating technologies are important motives in designing and implementing knowledge management systems. Hence, collaborative intranets and the interactions between experts and knowledge workers are core indicators which affect information technology role in designing and implementing knowledge management systems.
کلیدواژهها [English]
Information Technology, Designing and implementing knowledge, Fuzzy AHP technique, Telecommunication